Kvalitetspolicy
- Hög kvalitet ger nöjda kunder
Vår kvalitetspolicy är framtagen som ett dokument med riktlinjer avseende kvalitet och faktorer som påverkar kvaliteten.
Syfte
Målet med Sopkvastens kvalitetsarbete är nöjda kunder. Sopkvastens namn skall vara förknippat med hög kvalitet vad gäller personal, tjänster och kundservice.
Riktlinjer
Ledningen skall sätta klara kvalitetsmål som kommuniceras, följs upp och revideras regelbundet. Som hjälpmedel i kvalitetsarbetet använder Sopkvasten den internationella kvalitetsstandarden ISO 9001.
Kundtillfredställelse
Vår främsta framgångsfaktor är nöjda kunder. Därför:
-
Utgår vi från vad som är bäst och kostnadseffektivast för kunden på lång sikt.
-
Är vi alltid samarbetsvilliga och lyhörda när det gäller våra kunder.
-
Visar vi upp vårt kunnande och ger ett kompetent intryck i kundens ögon.
-
Tillhandahåller vi säkra, tidsbesparande och prisvärda tjänster.
-
Levererar vi alltid ett mervärde.
Ägartillfredställelse
Nöjda ägare och värdeutveckling är en framgångsfaktor då det säkerställer företagets fortbestånd och tillväxt. Därför:
Medarbetartillfredställelse
En god och produktiv arbetsmiljö är en framgångsfaktor. Därför:
-
Arbetar samtliga medarbetare som ett lag där vetskap finns om den individuella arbetsinsatsens betydelse för helheten.
-
Fortbildas våra medarbetare löpande i syfte att arbete skall utföras med kvalitet och framgång samt leda till att varje medarbetare känner sig trygg i sin yrkesroll.
-
Uppmärksammar och bekräftar vi framgång samt belönar framgång.
-
Tillser vi att rätt person är på rätt plats genom välplanerad rekrytering och vidareutbildning.
Samhälle
Sopkvasten ingår i ett större sammanhang. Därför:
-
Följer vi de lagar och förordningar som råder, men även företagets etiska regler och policys.
-
Har vi kretsloppsbegreppet i åtanke vid beslut.
-
Minimerar vi negativ påverkan på luft, vatten och mark.
-
Minimerar vi förbrukning av vatten och energi.
Ständiga förbättringar
Vår omvärldsmiljö och affärsidé kräver ständiga förbättringar i genomförandet. Därför:
-
Baserar vi våra beslut på fakta och mätningar.
-
Förbättrar vi kontinuerlig vårt kvalitetsledningssystem.
-
Gör vi rätt saker i rätt tid och på rätt sätt.
-
Arbetar vi proaktivt med att förebygga problem och risker.
-
Engagerar vi medarbetare och andra intressenter i det dagliga förbättringsarbetet i syfte att öka kundtillfredsställelsen.
» Tillbaka till överblick